17 Ocak 2008 Perşembe

Mory Kante - ye'ke ye'ke

Sene 1987 , bir Afrikalı ye'ke ye'ke diye tüm dünyayı salladı. Ben daha 10 yaşındaydım ama bugün olduğu gibi tüm müzik haberlerini takip etme huyum o dönemlerde başlamıştı. İlk albüm elime geldiğinde bu parçayı ilk dinleyenlerden biriydik. Ofra Haza'nın(Im Nin'Alu ) ve Mory Kante'nin şarkılarını dinlemiş ye'ke ye'ke ye bayılmıştım. Galiba yaşlanıyorum artık, eskileri hatırladığıma göre :))
Mory Kante kendi tarzı, özgün Afrika dansları, farklı müzik aletleriyle o dönem çok konuşulmuştu. Tüm dünya çılgınlar gibi bu parçayla coşuyordu. O yaşta bunları nerden biliyorum?Dergilerden ve TV'den çünkü o zamanlar takip edilecek çok müzik programı ve dergisi yoktu. Bende biraz merklı, o zamanlar bunlara meraklı olmamın faydasını iş hayatında çok gördüm. Senin yaşın yetmez şu tarihte şöle olmuştu diyenlere hepsini bildiğimi gösterirdim. Eh ne kadar bilirsen bil müzik dünyası büyük bir deniz herşeyi bilmek mümkün değil. Ama güzeli herkes bilir.
Mory Kante kendi dilinde söylediği bu parçayla herkesi etkileyebilmişti. (İlla ingilizce söyleme takıntısı olanlara önemli bir örnektir. Müziğin dili yoktur ne dilde söylerseniz söyleyin müzik diliniz yüksekse herkes peşinizden gelir.)
Bunlar aklıma gelince bir bakayım dedim Mory Knate şimdi ne yapıyor? diye. Afrika müziğine devam ediyor. Hala beyaz giymeyi seviyor. Elinde hala o ilginç Afrika çalgısıyla yoluna devam ediyor. Tek farkı tatlı bir amca olmuş artık. Sitesinden haberlerine bakabilirisiniz.
Bu parça çok güzelmiş, dinlemeyi özlemişim.




Bu da Ofra Haza, videosu

2 yorum:

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Beni o yıllara götürdün , hüzünlendim nedense :(

Saadet Topçu dedi ki...

Mutlu Kadın'ı hüzünlendirmek istemem, Mutlu Kadın mutlu kalmalı eskileri hatırlayıp mutlu olmalı :) Hadi...