7 Ocak 2008 Pazartesi

Karsambaç - Dondurma


Herkes sever herhalde dondurmayı, ben bayılırım, kar kış yerim. Dondurmayı herkes yer de Karsambaç yediniz mi hiç? Dondurmanın dondurma olmadan önceki hali :) Mersin'e gittiğimde, bir ara sokakta yazın ortasında ,küçük bir el arabasında Karsambaç satıldığını görmüştüm. Daha önce ne olduğunu okuduğum ama neye benziyor diye merak ettiğim bir şeyi daha tatmıştım. Bence çok güzeldi. Karsambaç karın temiz iç bölümlerinden toplanıp meyva şurupları ( bildiğimiz şuruplar değil gerçek meyva özlerinden) ileve edilerek yenilen soğuk bir tat. Buzun tıraşlanması ilede yapılıyormuş ve genellikle güney illerimizde yapılırmış. Mersin'e giderseniz ara sokaklardaki satıcılara muhakkak bakın, biri muhakkak karsambaç diye bağıracaktır.

Bunlar nerden kalıma geldi ? Dün Mado' da otururken menünün ilk sayfasında Karsambaç hikayesinin yazılı olduğunu gördüm. Çok öncede okumuştum bu yazıyı, siz de menüye dikkatli bakın. Dondurma dondurma olmadan önce nasıl Karsambaçmış :) hikayesi uzun uzun anlatılmış.


2 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Çocukluğumda , en temiz yerlerinden aldığımız karın üzerine ev yapımı dut pekmezini döküp büyük bir iştahla yemeye bayılırdık:)))

Bunu karsambaçtan sayarsak evet yedim hem de inanılmaz bir zevkle ve hala unutulamayan lezzetiyle.


Yüreğimdeki çocuğa dokundu yazın.


sevgiler....

Saadet Topçu dedi ki...

Yüreğindeki çocuğa dokunabildiysem ne mutlu. Benimde bu hayattaki en çok yapmaya çalıştığım şey budur. İnsanların içindeki çocukla konuşabilmek :) Sevgiler benden sana.