31 Ağustos 2007 Cuma

İstanbul Modern Sanat


Osman Hamdi (1842-1910), Silah Taciri, Tuval Üzerine Yağlıboya


Dün birçok kişi tatildi ama ben büyük bir aşkla çalışıyordum :) Tamam çok inandırıcı olmayabilir bende saat 15.00 sularında özgürlüğümü ilan etttim. İşten erken çıkmanın motivasyonuyla bir arkadaşımla istanbul Modern 'deki resim sergisini gezdik. Arkadaşım resim aşıklarından, kendisi ara vermiş olsada bu konuda eğitimler alıyor. Resimden anlayan biriyle resim sergisi gezmek çok zevkli.

Sergide dikkat ettim de bizden başka yerli ziyaretçi yoktu sanırım, ama turistlerimiz İstanbul Modern'e ilgi gösteriyorlar. Bu arada kapıda güzel bir süprizle karşılaştık perşembe günleri ücretsizmiş. Aklınızda olsun hafta içi boş vakti olanlar için iyi bir fırsat.

İstanbul Modern'de iki sergi var şu sırada; biri Modern Deneyimler diğeri İmparatorluktan Cumhuriyete. Turan Erol' un Bodrum ve Verandaya Açılan Kapı(yanlış hatırlamıyorumdur umarım tabloların isimlerini) tablolarını, Ve Mehmet Güleryüz'ün özellikle Denizci tablosunu çok beğendim. Şu an ismini hatırlayamadığım birçok ressamın gidip görülesi güzel eserleri sergileniyor. Ama İmparatorluktan Cumhuriyete sergisinin olduğu bölümdeki tablolar şahaser. Bu terim bile az geliyor onları tanımlamak için ne diyeceğim bilmiyorum .Biz fotoğraf çekerken bile bu kadar güzel ayrıntı yakalayamıyoruz o dönemlerin ressamları, her ayrıntıyı resmetmişler. Bu bölümdeki tabloların hepsi birbirinden güzeldi ve hepsi çok önemli ressamların elinden çıkmış.

Benim en uzun süre önünde haranlıkla bakakaldığım tablo tabiki Osman Hamdi'nin Silah Taciri adlı eseriydi. Hep denir ya saatlerce neye bakıyor bu insanlar? bi resme bu kadar bakılır mı ? Bakılıyormuş, bir insan böyle bir resmi nasıl yapar anlayamadım. Resimle ilgili bir yeteneğim yok ama göz var, böyle ayrıntıları o devasa tabloda göstermek çok özel bir yetenek. Osman Hamdi'yi övmek bana kalmamıştır şüphesiz ,herkesin aşina ile bildiği Kaplumbağa Terbiyecisi tablosu dillere destandır. Darıca'da kendi evi müze olarak açık, yıllar önce gezme şansım olmuştu ordan beri hayranım kendisine . Ama gönül gözüyle bu tablosuna uzun uzun bakmaktan büyük zevk aldım. Bazı insanlar bu dünyaya çok özel yeteneklerle geliyorlar, yani taktir-i ilahi.

Modern Sanat dibimde duruyor gidip görmek yeni nasip oldu resim ,fotoğraf tutkunları için çok güzel bir sergi salonu. Denize karşı oturup kahvenizi içebileceğiniz hoş bir kafesi, hediyelik eşyalar satın alabileceğiniz bir alışveriş odası, kütüphanesi ve çocukların eğitimi için ayrılmış bir odası var. Merkalısına duyrulur. http://www.istanbulmodern.org/

Hiç yorum yok: