27 Ağustos 2007 Pazartesi

Cırque Du Soleil


Cirque du Soleil yani "Güneş Sirki", Kanadalı, tiyatro, akrobasi ve müziğin iç içe olduğu bir gösteri grubu. İlk müzikleriyle tanıştım arşivimde cd'lerinin yeri ayrı ama DVD'sini seyrettiğimde gruba hayran kaldım. Bir çoğunuz belki Alegria filminden bu grubu bilebilirler. Bilmeyenler aynı ismi taşıyan gösteri DVD'sini seyretmelisiniz hatta Alegria parçasını duyduğunuzda bence birçok kişini bu tanıdık melodiyi hatırlayabilir.
Grup hakkında kısa bilgi vermek istedim, benim çok beğendiğim bir gösteri grubudur. Türkiye'ye gelseler de şöyle bir seyretsem dediğim ama sadece DVD'lerden şovlarını izleyebildiğim bir grup. 1982 yılında Quebec tarafından sokak gösterileri yapan gençlerle kurulmuş. Nerden nereye gelmişler inanamazsınız. Birçok ülkeden akrobatlar, müzisyenler, kareograflarla büyümüş ve görsel büyük bir gösteriye dönüşmüşler. Tüm dünyada henüz Türkiye'miz hariç gösteriler yapıyorlar. Bildiğim kadarıyla 20 adet albümleri var yenileri hiç dinleyemedim ama hemen hemen hepsini dinledim ve arşivimde sanırım 8 tanesi var. Marie Michelle Faber in sesi etkileyicidir :) Ve 13 tane gösteri DVD'si mevcut bende henüz bir tane var ama en iyilerinden biri yani Alegria.

Bu kadar iyi olmalarının nedenini onları bir kez seyredince anlayabiliyorsunuz. Çünkü kostümden sahne dekorlarına ışıklardan sahne şovundaki sanatçılara kadar herşey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ve ortaya iyi bir iş çıkmış. Bunca gişe başarısını boşuna hakketmemişler doğrusu. En uzun soluklu gösterileri ise Saltimbanco 5 yıl sürmüş ve kapalı gişe oynamış. Bu gösterinin albümü de hala satmakta ve arşivlik yapımlar arasında yer alamaktadır. Ki benim arşivimide süslüyor :)

Gösterilerini anlatmak mümkün değil ama DVD'lerin bonus bölümlerindeki grubun iç dünyası çok ilgi çekici olduğundan bahsetmek istiyorum. Cırque Du Soleil ,200 civarı sahne önünde görünen kadroları , tırlar dolusu kostüm, dekor ve enstürman ile sahne arkası ekibi, eğitimcileri, ahçıları ,görevlileri ,antrenörleri kadrosuyla sayıları 400'ü bulan, gösteri yapacakları ülkeyi 3 yıl önceden belirleyip gittikleri bölgeye kasaba kurup yerleşen dev bir organizasyon. Öyleki orada çalışan Cırque Du Soleıl bünyesindeki herkesin çocukları için eğitim kadrosu ve özel dersleri var. Çocukları da onlarla beraber ülke ülke geziyor, hem eğitim alıyor hemde Cırque Du Soleıl bünyesinde yetişiyorlar. Kendilerine ait bir dünyaları var ve gösteri onların işi.
Gösterilerinin akışı, müziklerin kalitesi hatta selam seromonisi bile gayet iyi organize edilmiş. Türkiye'ye getirilmesi için tüm organizasyon şirketlerine sesleniyorum onlar bir numara, biriniz çalışın getirin Cırque Du Soleıl'i, şimdi başvursanız 3 yıl sonra sıra gelecek zaten. Bide böyle bir organizasyon için bizim ülkemizde neresi var bilmiyorum, onlar için bir kasaba küçük bir köy kapatmak lazım :). Cırque Du Soleil'i canlı olarak seyretmek o havayı görmek istiyorum. Umarım bu hayalimde gerçek olur.
Sizde sitesine bir göz atın ve arişiviniz için bir DVD'ye sahip olmalısınız bence....



1 yorum:

kupa kızı dedi ki...

sörk dü solei benim sirkim buuu!!!hihihi