31 Ağustos 2007 Cuma

Büyük Sözü Dinliyorum

Bugün kuzenim bir e- posta göndermiş, çok güzeldi. Buraya da yazmak istedim iki küçük alıntıyı.
Birincisi;

Bir bilgeye sormuşlar:
" Efendim, dünyada en çok kimi seversiniz?
"Terzimi severim," diye cevap vermiş.
Soruyu soranlar şaşırmışlar:
"Aman üstad, dünyada sevecek o kadar çok kimse varken terzi de kim oluyor?
O da nereden çıktı? Neden terzi?" Bilge, bu soruya da şöyle cevap vermiş:
"Dostlarım, evet ben terzimi severim. Çünkü ona her gittiğimde, benim
ölçümü
yeniden alır. Ama ötekiler öyle değildir. Bir kez benim hakkımda karar
verirler, ölünceye kadar da, beni hep aynı gözle görürler.

( Tamam kabul ediyorum hep yeni şanslar verilmeli insanlar değişebiliyor belli ölçüde ama güvenip tekrar yıkılmak çok can acıtıyor. Bende tekrar deniyorum bakalım, ölüçüsünü tekrar alıyorum,bu seferde aynı çıkarsa elimden çekeceği var.Terzi gibi sevilmek istiyorum bilgelere duyrulur.)

İkincisi;

Bilgeye sormuşlar dünya da en güzel şey ne diye?
´Sevmek´ demiş...
Peki sonra? demişler...
´Sevilmek´ demiş...
Peki neden sevmek sevilmekten önce geliyor? demişler...
O da demiş ki ´insan sevdiğine sevildiğinden daha çok emindir.

(Bu söze ne denir ki? Ben ne kadar sevildiğimi bilemem ama sevdiğime eminim. O zaman en güzel olana kavuşmuşum gerisi mevzu değil.Ben sevdiğimi söylüyor olayı noktalıyorum.)

4 yorum:

Ümit Kurt dedi ki...

İki küçük alıntıyı birleştirirsek, terzi gibi sevilmeyi istemen çok güzel ama sen de terzi gibi sevmelisin, her ne kadar sevdiğine emin olsan da. Bir daha canını acıtmalarına izin vermemen için...

Adsız dedi ki...

Sevdiğin zaman herşeyi göze alıyorsun ...ağlamayı ayrılığı kaybetmeyi acı çekmeyi , mutlu olmayı bazen ...Tekrar tekrar yeniden ...
Aşk işte böyle birşey sonu başı belli olmayan , tariflere sığmayan , şiir yazdıran , şarkı yaptıran , uyutmayan ...
Gerçektende önce sevmek , insan kendi sevgisinden emin olurda , karşısındaki sevgiden hiç emin olamaz nedense hep acabalar vardır ..
Ne olursa olsun sevmek güzel ...
Ben aşka ve sevgiye inanıyorum ...
ve benim hala ümidim var ...
Herkes için Aşk olsun :)))
ve sende aşka inan Çileğim , Senin o güzel yüreğini göremiyorsa sorun ondadır sende değil , herkes bilge olsaydı :)))

Saadet Topçu dedi ki...

Ümit, bende terzi olmaya karar verdiğim için bilgeleri davet ediyorum zaten. Terzi olmaya karar verdim ama bunu değerlendirecek bilge şart yoksa boşa uğraşıyoruz demektir :)

Saadet Topçu dedi ki...

Gülbeşekerim, sen umudunu yitirme sevginin karşılığını alırsın muhakkak. Mühüm olan sevmek işte sevdikçe yüreği büyür insanın,insan olur. Karşılık beklemden sevmekte güzel amaç sadace sevmek olmalı baştan aşağı seven olmak :)