27 Ağustos 2007 Pazartesi

Abidin Dino ve Mutluluğun Resmi


Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?

İşin kolayına kaçmadan ama gül yanaklı bebesini emziren melek yüzlü anneciğin resmini değil ne de ak örtüde elmaların ne de akvaryumda su kabarcıklarının arasında dolaşan kırmızı balığınkini

Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?

1961 yazı ortalarındaki Küba'nın resmini yapabilir misin?

Çok şükür çok şükür bugünü de gördüm ölsem gam yemem gayrının resmini yapabilir misin üstad?"

Satırlar Nazım Hikmet'e ait ve Abidin Dino'ya yukarıda gördüğünüz resmi yaptırmış bu sözler. Gerçekten mutluluğun resmi bu değil mi? Bana bir arkadaşım bu soruyu sorduğunda ne resim çizerdin demişti bende elimin resmini çizerdim demiştim tüm çizgileriyle apaçık görünen elimin resmini. Nedenini sorduğunda mutluluk elimdekilerden ibaret demiştim onlar beni mutlu edebilir benim olmayanlar edemez. Abidin Dino'nun resmini gösterince sanırım mantık aynı ama nakşediş daha güzel, ustanın elinden mutluluk elimizdekilerle mutlu olmak daha iyi anlatılmış. Yani herşeye rağmen bir arada olmaktan mutlu olmak.

Abidin Dino'nun resimleriyle daha orta okul yıllarında tanışmıştım sanırım o zamanlarda ilginç kitapları karıştırmayı seviyordum (itiraf ediyorum ansiklopedi okurdum genelde , o zamanlar arkadaşlarım beni sıkıcı bulmasın diye söylemiyordum :) ) Abidin Dino'nun resimlerine uzun uzun bakar ne demek istiyor acaba diye düşünürdüm yaşım küçüktü tabi ne anlam çıkardığımı hatırlamıyorum o resimlerden çünkü genelde çok yalın bazen birkaç çizgiden ibaret resimleri çok içsel anlamlar taşıyor. Bunu büyüdükçe daha iyi anlıyorum tabi. O yıllardan kalma bir hayranlık benimkisi ,Abidin ustanın mutluluğun resmini görünce bende başka bir mutluluk duydum.Sanki eski bir dostumun resmiymiş gibi:) Bu resim e- posta yoluyla çoğu kişiye ulaştı ama birde ben bloğuma yazmak istedim. Çünkü Abidin Dino'nun görülecek daha çok resmi var. Daha birçok şeyi anlattığı resimler.
Evlerimizin bir köşesine Abidin ustanın özellikle yukarıdaki bu mutluluğun resmi tablosunu asmaya değer .Mutluluğunuzun ne olduğunu unutmamanızı dilerim.
Saadetli günler...

12 yorum:

sailor dedi ki...

hakkaten mutlulugun resmi, bakinca o resme insan o yatakta olmak istiyor yada en azindan ben istedim:)

Adsız dedi ki...

Bende bu resmi ilk gördüğümde , gözyaşlarımı tutamamıştım ...bana mutluluğun resmini yapabilirmisin abidin ? Herkesin mutluluk resmi çok farklı olabilir , ama benimki bu resme çok yakındı belkide onun için duygulandım ...Mutluluk o kadar küçük şeylerde gizliki , Maddi değerler mutluluk vermiyor , manevi huzur birbirini seven insanlar , bir eş , çocuklar , sevgiyi en çıkarsız yaşabileceğiniz bir hayvan ,ve mutlukla gülümseyerek uyuyan bir aile :))) hayatta bundan güzel bişey olabilirmi ...
Mutluluk içimizde aslında , Mutluluk paylaşmakta ,
Mutluluk Sevgide ...
GÜLBEŞEKER

Saadet Topçu dedi ki...

Evinizin kapısını kapattığınızda yada yatağınızda gözlerinizi kapadığınızda böyle bir gülümsemeyle uyumanızı dilerim.Hayattan ne dilerseniz o verilir güzellik para mevki ve her türlü hırs zamana yenik düşüyor ama gerçek bir sevgi o evi ev yapar.Mutluluğu arayan değil onun içinde nerede saklı olduğunu bilen hep mutlu olur. Deneyim konuşuyo hafife almayın :)

kupa kızı dedi ki...

evet aynı Dino'nun resmindeki gibi yatağa yattığınızda ayağınızın değeceği sıcak bir çift(en az:))ayağın olmasıdır mutluluk.

Verze dedi ki...

bende vardi mutlulugun resmi bir gun defterimin arasina koydum ama sonra o defteri kaybettim mutlulugun resminidegil ama.

cheers.

Saadet Topçu dedi ki...

Verze,
aman mutluluğunu kaybetme :)

Unknown dedi ki...

bu resmi nasıl bulabilirim (sahtesini)

Unknown dedi ki...

arkadaşlar bu mutluluğun resmini kardeşime göndereceğim çerçeveli olarak.nereden bulabilirim.

Saadet Topçu dedi ki...

Abidin Dino'nun resimlerinin toplandığı kitaplar var. Kitapçılardan sorarsanız size yardımcı olurlar sanırım.

Saadet Topçu dedi ki...

Çakır, senin bu resmi bulman için bir araştırma yaparken ilginç bir duruma rastladım Abidin Dino'nun böyle bir resmini bulamıyorum ve emin olmasamda bir duyuma göre bu resimimin Abidin Dino'ya ait olmadığı söyleniyor. Resmi nasıl bulableceğini şimdilik bilmiyorum ama öğrenince bilgi vereceğim. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

bu resim abidin dino ya değil dianne dengele aittir

Saadet Topçu dedi ki...

Doğru, Dianne Dengel'e ait ve buna benzer bir sürü mutluluk resmi var.
Abidin Dino Nazım Hikmet'in sözlerinin sonucunda böyle bir resmi yapmamıştır. Sevgiler