5 Aralık 2007 Çarşamba

Üç Nikah Üç Cenaze Ve Bir Soygun(Kral Dairesi)


Dün akşam Devlet Tiyatroları'nın bir oyununa daha gittim. Oyunun adı Kral Dairesi (Üç Nikah Üç Cenaze ve Bir Soygun ) . Sözsel anlatımın çok az olduğu daha çok hareketlerle anlatılan bir oyundu. Maskeler olduğundan mimiklerinde görünmediği çoğunlukla beden hareketleri ve ışık oyunlarıyla hikayenin dile getirildiği bir oyun. Bir dönemin sessiz filimleri gibi yani, bu da canlı bir sessiz oyundu. 1 saat 20 dk sürdü ve hiç ara vermeden bir koşturmacadır geçti, nasıl bitti dersek başladığı gibi bitti :) Oyuna giden arkadaşlar ne demek istediğimi anlamıştır. Sersemler Evi oyunu da bu oyun gibi maskelerle canlandırılmış bir oyun, henüz seyretmedim ama şimdi daha çok merak ediyorum. Sersemler Evi'ni de seyredeceğim kesin.

Farklı bir tiyatro oyunu seyretmek isterseniz ,Kral Dairesi (Üç Nikah Üç Cenaze ve Bir Soygun ) 'u görmelisiniz. Şimdilik Şişli Cevahir sahnesinde oynanıyor. Bilet bulmak biraz zor, genelde ayın sonunda biletler satışa çıkar bir sonraki ayın biletleri hemen alınır. Biletlerin çıktığı ilk günü yakalarsanız önlerden yer alabilirsiniz, yoksa biraz zor. Ben bu konuda deneyimliyim artık:))


Devlet Tiyatroları Kral Dairesi (Üç Nikah Üç Cenaze ve Bir Soygun ) Oyun Tanıtımı

İstanbul’ da bir otelin kral dairesindeyiz.. her şey otelin bilgisayarının bozulmasıyla başlar. Kral dairesi bir tanedir, ama aynı güne üç ayrı rezervasyon yaptırılmıştır. Üç ayrı çift, balayını geçirmek üzere otele gelir ve beklenen kargaşa başlar. Otel personeli durumu idare edip kurtulmak için çırpınırken, gelen çiftler odada kendi dünyalarını kurmaya başlamışlardır bile… İngiltere’ de vücut ve mask tiyatrosu projeleri üreterek dünya çapında şöhretli oyunlar tasarlayan rejisör Toby Wilsher, yeni bir İstanbul macerası kurguladı. Sersemler Evi’ nden sonra Kral Dairesi ile bizi şaşırtmaya ve güldürmeye devam ediyor.. Tiyatronun sadece ses ve söz sanatı olduğunu düşünüyorsanız çok yanılıyorsunuz…

Yazan: Toby Wilsher
Reji-Tasarım: Toby Wilsher
Çeviren: Selen Korad Birkiye
Dekor: Burhan Yılmaz
Kostüm: Mihriban Oran
Işık: Yakup Çartık
Dans Düzeni: Erdal Uğurlu
Reji Asistanı: Erdal Bilingen
Dramaturg: Selen Korad Birkiye
Oyuncular:
Fikret Urucu,Elif Erdal,Arzu Oş,Fatih Sarı,Deniz Bolışık,Erkan Avcı,Emrah Bozkurt,Sibel Akdeniz Demirtaş,Celal Örnek

4 yorum:

yeşim dedi ki...

bir tiyatrosever olarak yazınızı okuyunca çok sevindim.Bu oyuna ben iki kere gittim, ilkinde kral dairee olarak geçiyordu, ikinciisnde oyunun ismi değişmiş ben farklı bi oyun zannedip bilet almıştım ama olsun yine aynı heyecanı yaşattı.

bu pazarda çayhaneye gidiyorum.

sevgiler

Saadet Topçu dedi ki...

Merhaba Yeşim,
Oyun gerçekten eğlenceliydi, Çayhane' de çok güzel bir oyun. Onula ilgili de düşüncelerimi yazmıştım.http://saadettopcu.blogspot.com/2007/12/istanbul-devlet-tiyatrolar-ayhane.html
Bende yarın akşam yeni bir oyuna daha gidiyorum onunla ilgili düşüncelerimi de öbürgün yazacağım. Beğendiğin ve tavsiye edeceğin oyun varsa tiyatroseverler birbirimize önerelim o zaman:) sana da sevgiler

yeşim dedi ki...

MERHABA, ÇAYHANEYİ PAZAR GÜNÜ SEYRETTİM.Bülent Emin Yarar'a bir kez daha hayran kaldım.Daha önce müfettiş adlı oyunda da seyredip beğenmiştim.Pazar günü sondu oyun.Bir daha sahnelenmeyecekmiş.Seyredemeseydim çok üzülürdüm...

Sanırım Yer altından notlara da gitmişsin.Ben bu c.tesi o oyunu seyredeceğim.

Şehir tiyatrolarına da gidiyorum.Sana tavsiye edeceğim oyunlar arasında Bernarda alba'nın evi, Yaşar ne yaşar ne yaşamaz adlı oyunlar var.Yaşar ne yaşar ne yaşamazdaki Yaşar rolünü oynayan MERT TURAK'a hayran kalacaksındır.Ben ce gidip görmelisin....

Saadet Topçu dedi ki...

Merhaba Yeşim,
Öncelikle iyi seneler, Çayhane'nin son olmasına üzüldüm herkeset avsiye edip duruyordum şimdi bulamayınca bana çok kızacaklar :),
Tavsiyelerini dinleyeceğim gittikçede yazacağım. Teşekkür ederim.