11 Aralık 2007 Salı

MUTLULUK -Filmi ve Kitabı

Zülfü Livaneli'nin aynı isimli romanından uyarlanan film, gerçekten çok etkileyici resmedilmiş. Genelde okuduğum kitapların filmlerini seyretmem çünkü aradığım, gözümde canlandırdığımı beyaz perdede bulamam. Ama Mutluluk filmi tam tamına kitapla örtüşmekte, Zülfü Livaneli'nin çarpıcı hikayesi çok bildik bir töre öyküsünü bambaşka yerden kaleme alışı zaten çok güzeldi. Kitabı okuduğumda da çok beğenmiştim. Filmde ise Meryem Özgü Namal'la Cemal'de Murat Han'la gerçekten hayat bulmuşlardı. Başrollerinde Talat Bulut'un da rol aldığı filmde daha bir çok başarılı isim var. Ben Özgü Namal'ı gerçekten sinemada da tiyatroda da çok beğeniyorum. Bu hikayede Meryem karakter'ini çok güzel yaşatmış, çok başarılı bir yapım ve aldığı ödülleri tam hakketmiş. İzlemeyeniniz varsa bence seyretmelisiniz, yani bence.
Meryem'in son sahnedeki sözünden bir alıntı; " Ben seni anladım İrfan Abi hayat acayip şeymiş."

Unutmadan filmdeki müziklerde tabiki Zülfü Livaneli besteleri, onun besteleri klasik müzik enstürmanlarıyla başka bir hayat bulmuş. Bazı karelerde müziklerin girişi hikayeye derin anlam yüklüyor. Film müziği mühim iştir, sahnenin hakkını, acısını, sevincini müzik tamamlar. Velhasıl herşeyi tamamlamış eksik kalmamış.

2 yorum:

Nurum dedi ki...

harika tek kelimeyle,ne güzel aynı düşünceleri paylaştığım birisini buldum...kitabı okuduğum da aynı şeyi demiştim bende filmi seyretmiycem diye...ama dayanamadım,iyi ki seyretmişim...tadı damağım da kaldı... :) blogun çok hoş...fırsat buldukça okumaya çalışıyorum...bugünde merhaba diyim dedim...görüşmek üzere...

Saadet Topçu dedi ki...

Sana da merhaba İlknur, teşekkür ederim.
Kitabını okuduğum için seyretmediğim filmlere sanırım artık gidicem. Güzel olanı kaçırmamak için.:)