25 Aralık 2007 Salı

Candan Erçetin

Bayram dolayısıyla Candan Erçetin'in bir konserine rastladım, pek televizyon olayını takip edemediğim için uzun zamandan sonra bir Candan Erçetin konseri dinlemiş oldum, halbuki kendi programı bile varmış :) Dinledikçe eski albümlerindeki parçaların ne kadar güzel olduğunu hatırladım özellikle sözlerin. Mete Özgencil'in güzel sözleriyle Candan Erçetin'i tanıdık biz aslında. Yani parçaları dinledikçe nerde vurucu bir şarkı var onun sözü Mete Özgencil' ait. Bazılarının müzikleri de . Şimdi bildiğim kadarıyla Mete Özgencil yurtdışında yaşıyor ve son albümlerinde Erçetin'e sözleriyle ve müzğiyle eşlik etmedi.
Bence son albümler öncekiler gibi değil. Candan Erçetin'in söz ve müziklerini de beğeniyorum ama ilk albümlerdeki gibi son albümlerde aynı güzellikte besteleri yok sanki. Yada şöyle demek daha doğru olur eskiden albümün neredeyse tümü hit parçalarla dolu iken şimdilerde o kadar hit çıkaramıyor. Hit beğenirlilik için ölçüt değil her sanatçının hit parçaları kendine özgü Candan Erçetin'ninkilerde kalıcı olmak adına hitler. Ondan alıştık her albümde yıllanacak şarkılar çıkarmasına o yüzden bu memnuniyetsizliğim sanırım. Konserde ilk albümlerden başlayıp sonlara geldi. Konserin son bölümlerini es geçtim çünkü onca leziz parçadan sonra diğerleri yavan geldi bana. Candan Erçetin'in canlı performansı çok iyidir sahnede deyim yerindeyse kuğu gibi süzülür. Onun birde anadolu ve rumeli ezgilerini dile getirmesinden hoşnutum.
Bir tanesini buraya seçip koymak istedim ama çok şarkı benim için değerli, aralardından birini rastgele seçiyorum.

Hiç yorum yok: