19 Aralık 2007 Çarşamba

Kontrabas - Devlet Tiyatroları



Devlet Tiyatroları'nda oynanan güzel bir oyun var. Özellikle klasik müzik merakı olanlar için tavsiye edebilirim. Yani öyle çok bir merakada gerek yok aslında, çok eğitici bir yanı var oyunun. Bildiğiniz klasik müzik bestecilerinden oyun repliklerinde bahsediliyor ve başka bir pencereden onlara bakıyorsunuz. Ben çoğunun hayatını ve eserlerini incelediğimden bahsedilen konulardan haberdardım ama ancak bu kadar sade sıkmadan anlatılabilinir diye düşünüyorum. Oyunun ismi "Kontrabas" 1 saatlik tek kişilik bir oyun.Metin Belgin'in etkileyici ses tınısı ile hayat bulmuş bir oyun. Ses tınısı diye bahsedince arya söylüyor sanmayın o sadece konuşuyor bir tiyatrocunun yaptığı en iyi işi yapıyor ama onun sesi benim dinlemekten zevk aldığım bir vurgu ve tınıya sahip. Metin Belgin 1 saat konuşuyor arada size Bach'ı Kontrabas'tı dinletiyor. Siz öyle sahneye takılı kalıyorsunuz. Metin Belgin oyunda hem yönetmen hem oyuncu .
Velhasıl güzel bir oyun yani zannımca.

Yazan: Patrick Süskind
Dekor Tasarımı: Ethem İzzet Özbora
Türkçesi: Hale Kuntay
Reji: Metin Belgin
Yazan: Patrick Süskind
Kostüm Tasarımı: Serpil Tezcan
Işık Tasarımı: Yakup Çartık
Oyuncu: Metin Belgin

Tabi oyundan sonra sabah ilk iş gelip Kontrabas ile ilgili araştırmalar yaptım. Daha önce Kontrabas ile ilgili hiçbir şey bilmiyormuşum. Artık az çok bir şeyler var hafızamda.:) Size de bir Bach Kontrabas solosu ikram edeyim bu bağlamda.

Hiç yorum yok: