27 Ağustos 2008 Çarşamba

Saros Körfezi -Küçük Kemikli Kıyıları

Saros Körfezi -Küçük Kemikli Kıyıları
Ege Deniz'inin kuzey doğu kesiminde yer alan Saros Körfezi; güneyde Gelibolu Yarımadası, kuzeyde Trakya kıyıları arasına üçgen biçimli bir girintidir. Ege Denizi'nin en tuzlu bölümü ve kendi kendini temizleyen bir körfez. Dalgıçlar için ideal bir dalış alanı, denizin üzeri kadar içide çok güzel, balık açısından zengin. Kıyıdan deniz gözlüğüyle bile bakınca balıklar, deniz yıldızları görülüyor.
Körfezin farklı yerlerinde güzel tatil yerleşimleri bulunmakta daha önce Erikli'ye de gitmiştim. Ama Küçük ve Büyük Kemikli bölgesi, tesislerin olmaması nedeniyle hem bakir kalmış hemde kamp yapanlar, dalış için gelenler için ideal bir mekan olmuş durumda. Ben denize , sessizliğine, yıldızların uzanınca tutulacak kadar yakın duruşuna ve gün batımına hayran kaldım. Kamp yapmak için en güzel mekan bence kemikli kıyıları. Sahil boyunca dolaşırken bile deniz yıldızılarına rastlayabiliyorsunuz. Ben her zamanki gibi biraz taş biraz kurumuş deniz yıldızı( yani canlı değillerdi) topladım. Buranın tek kötü tarafı sinekler gece gündüz saldırıyorlar.
Saros Körfezinin tüm kıyılarının güzel olduğu söyleniyor. Şimdi diğer yerlerini de görmeye can atıyorum.
Fotoğraf; Ulaş Yurtsever

Hiç yorum yok: