13 Şubat 2008 Çarşamba

DALGA Kenter Tiyatrosunda

"Dünya, kötülük yapanlar değil, kötülüğe izin verenler yüzünden bu haldedir."
Dün akşam Kenter Tiyatro'sunda çok güzel bir oyun seyrettim, daha önce adını bile duymamıştım oyunun, bu yüzden çok hayıflandım. Bir arkadaşımın gidelim mi? hadi geliyorum. replikleriyle hakkında hiçbirşey bilmeden gittiğim bu Dalga'ya bende kapıldım. Bence oyunun çok az reklamı yapılmış. Çok başarılı ve sıkı bir hikaye görmeyen duymayan herkesin haberi olsun. Dalga Kenter Tiyatrosu'nda sergilenmeye devam ediyor. Oyuncular, hikayenin akıcılığı ve çarpıcılığıyla çok başarılı bir oyun. Son dönemde seyrettiğim ve beğendiğim oyunlar olmuştu ama Dalga'daki konu işlenişi çok hoşuma gitti.

Kısaca konusuyla ilgili bilgi vermek gerek tabi. İlk sahne Nazi katliamı görüntülerinden oluşan kısa bir video gösterimiyle başlıyor. Bir Tarih dersi, bir deney ve Dalga hareketi. Aslında her detayı anlatmak istiyorum burada ama işin güzelliği kaçmasın, gidip görün, siz de kendinize düşen payı alın. Baştan sona çok hareketli bir oyun, dekorlarda bu hareketliliğe eşlik ediyor. Soluksuz izledim ve herkes bu oyundan haberdar olsun istiyorum.

Dalga oyunu ile ilgili daha fazla bilgi almak için sitesine buradan bakabilirsiniz.

“Dalga”,A.B.D. de bir kolejde Tarih öğretmeni olan Ron JONES'un yaşadığı bir deneyden hareket ederek Alman Reinhold TRITT tarafından yazılmış.Gordon College’da tarih öğretmeni olan Ben Ross, II. Dünya Savaşı ve soykırımı anlattığı dersinde, öğrencilerin neden Alman halkının çoğunluğunun soykırıma karşı çıkmadığı sorusuna verecek yanıt bulamayınca, tüm sınıfın katılacağı bir itaat deneyi yaparak bu soruyu etkili bir biçimde yanıtlamak ister.
Başlangıçta bir “disiplin oyunu” olarak başlayan deney, dersler ilerledikçe kendi selamı,amblemi,kuralları ve sloganları olan “DALGA” adlı bir harekete dönüşür. “DALGA” hareketi tarih dersiyle de sınırlı kalmaz ve giderek üye sayısı artar. Artık Mr. Ross da bu hareketi denetleyememektedir. Ders içinde bir oyun olarak başlayan “DALGA” bütün okulu içine alan bir çılgınlığa dönüşür.“DALGA”,kitle ruhuna teslimiyetin felaketini ve kitle ruhunun nasıl önü alınmaz bir zorbalığa dönüşebileceğini gösteriyor."

Alıntı: Tiyatro Dünyası-SAVAŞ AYKILIÇ

2 yorum:

Ümit Kurt dedi ki...

Ben hiç tiyatroya gidemedim :(

Oysa ki bu sene daha çok oyuna gideceğim demiştim kendi kendime.

Saadet Topçu dedi ki...

Ümit,başlangıç için bu oyunu seçebilirsin bence, bu oyunu seveceğine eminim. Ayrıca sezonun bitmesine çok var bir yerden başlamak lazım :)