21 Şubat 2008 Perşembe

Anadolu Ateşi Troya



"Yunan komutanı Ahilleus; sömürgeci ordulara karşı yıllarca direnen ve destanlaşıp dillere düşen Troyalıların yiğit komutanı Hektor’u öldürünce, Anadoluda yeni bir süreç başladı. "İşte Troya'nın öyküsü bu ünlü destanın sahnelenmesi olacak.
Anadolu Ateşi yaptığı ilk çalışma ile büyük ilgi gördü hala gösterileri aynı hızla devam etmekte. Bir yandan da bu büyük proje için çalışıldı ve sonunda sahnelenme zamanı yaklaşıyor. Öykü belli ama hangi halk ezgileri ve danslarıyla zenginleşeceği belli değil. Bu gösteriler için büyük bir emek harcanıyor ve seyre değer güzel projeler çıkıyor. Beklenti yine yüksek, hala gösterisi devam eden öykünün yanında bu projede (Troya) sahnelenemeye başlanacak. Yine kapalı gişe oynayacağına eminim. Ama ben ilk seyredenler arasında olacağım :) Böyle gösteriler başkaları eleştirmeden seyredip kendi gönül gözüme teslim olsun isterim. O yüzden ilk gösterime girdiği günlerde gitmeyi planlıyorum.

Artık bir önceki gösterinin de bir dvd'si yayınlanmalı diye düşünüyorum. Müzik cd'si olarak yayınlandığında herkes dvd'sini soruyordu. Şimdi yayınlansa seyreden herkesin arşivinde bulunduracağına eminim. Bu işi yapan diğer ülkelerde de durum böyle olmakta, zaten onlar örnek alınarak bu projelere imza atıldı ( bazı yönlerde fazla benzeme olsa da yine de taktir ettiğim bir projedir.) Müzik konusunda biraz daha can alıcı olurlar umarım. Bizim toprağımızdaki zenginlikle çok daha iyi müzikler yapılabilir. Dans konusuna lafım yok kurgu gayet başarılı İrlanda dansı ayak vurmaları bölümü hariç çünkü eğreti kaçmıştı bana göre. Ama müzik kısmında eksiklik çoktu çünkü her yöresinde ayrı bir müzikal altyapı olan ülkemiz ezgileri ile çok daha iyisi yapılabilir. Bence ilk proje herşeye rağmen iyi sahnelenmişti şimdiki projenin çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Özellikle beklediğim ve merak ettiğim bir ayrıntı da kostümler. Daha önce ki gösteri de ilk kostümler sonraları daha da güzelleşerek otantik özellikleri ile iyice zenginleşmişti. Şimdi bu konuda deneyimliler ve güzel kostümler hazırlandığını duydum, merakla bekliyorum.
Anadolu Ateşi Troya gösterisi de umarım başarılı bir mazi ile yerini yeni projelere bırakır. Bu ateş hep devam etmeli.

Hiç yorum yok: