26 Temmuz 2007 Perşembe

Ebru Sanatı eğitmenim Ayla Makas

Ayla Makas Gül Ebrusu
Ebru Sanatı eğitimimi Ayla Makas hocamdan aldım. 9 aylık bir eğitim sürecinden sonra çalışmalarıma evde ve bulabildiğim her çalışma alanında devam etmeye çalışıyorum. Size hocamı biraz tanıtmak istedim. Kendisi çok tatlı biridir ve Ebru gibi sabır gerektiren bir sanatı ben ve benim gibi eğitim verdiği tüm öğrencilerine hem sıkı bir titizlikle hemde gönül güzelliğiyle öğretiyor. Ebru Sanatını TRT'de seyrederdim, hep suyun üzerine Lale yapabilmeyi istemiştim artık yapabiliyorum. Öğrenmem gereken çok şey var ama tüm temel bilgileri kendisinden öğrendim. Boyalarımı hala kendim yapıyorum, fırçalarımı kendim bağlıyorum(ki bence en zoru bu) ve sonra teknenin başına geçince başka bir hayalimi suya resmediyorum. Size hayal ettiğiniz birşeyi biri öğretirse ona çok özel olarak bağlanıyorsunuz. Ben sadece Ebru Sanatını öğrenmedim hayal ettiğim bir güzelliğe artık sahibim. O yüzden hocam Ayla Makas' a teşekkür ediyorum.

Ayla Makas hocam hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum;

İstanbul Üniversitesi Doğu Dilleri Arap Dili Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Fakülte yıllarında Ebru sanatı ile tanıştı. Hikmet Barutçugil ve Fuat Başer le çalışmalarına devam etti.Bir süre ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretmenliği yapan sanatçı İstanbul da açmış olduğu atölyesinde Ebru çalışmalarına devam etmekte, aynı zamanda Hat sanatçısı Hüseyin Kutlu dan hat dersleri meşketmekte ve Ney sanatçısı Burcu Sönmez den de ney dersleri almaktadır. Sanatçı hat sanatına destek adına 1 yıl Kubbealtı nda Tezhip, 2 yılda Cemile Baybura dan serbest fırça çalışmaları almıştır.Halen Türk Kültürüne Hizmet Vakfı CAFERAĞA MEDRESESİ nde Ebru sanatı nın danışmanlığını yapmaktadır.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu Ebru süper olmuş ellerine sağlık arkadaşım

Saadet Topçu dedi ki...

Ah sanırım büyük bir yanlışlık oldu Gül Ebrusunun altına Ayla Makas yazmayı unutmuşum. Bu ebru tabiki süper çünkü hocamın elinden yapıldı. Gül ebrusunu herkes farklı yapabiliyor ama ben en çok Ayla Hocamınkini beğeniyorum. :)Hocam diye değil gerçekten çok güzel.