11 Nisan 2008 Cuma

Altın Adımlar


Altın Adımlar TRT 1


Bu cumartesi başlayacak olan yeni bir yarışma programı var. Altın Adımlar TRT1 ekranlarından yayınlanacak olan halk dansları yarışması. Birçok yarışma programı yapıldı starlar seçildi ve sıra halkoyunlarına geldi. Bizim kültürümüzün en önemli parçası olan ve ülkemizde hiç azımsanmayacak bir çoğunluğa hitap eden Halk oyunları dansçıları da artık büyük bir yarışmada canlı olarak TRT'de yarışacak.


Ben çok uzun zamandır bu işe gönül vermişlerdenim ve TRT de ki gösterileri hiç kaçırmadan seyrederdim. Çocukluğumdan beri seyrettiğim halk oyunları gösterilerinden birinde şimdi bende TRT1 de canlı bir yarışmada olacağım. 12 yaşında başladığım halk oyunları sevdamın en önemli noktası. Türk Folklor Krumu olarak Üsküp yöresi halk dansları ile gösteri yapacağımız bu haftada eleme olmayacak. Diğer haftalar sms'lerle oylanacak. Her cumartesi grubumuzdan seçilmiş dansçılar dönüşümlü olarak sahne alacaklar. İlk gösteride benim yer almam beni biraz heyecanlandırdı ama sanırım başarabilirim :)) Bu güne kadar dostlarım beni çok kez sahnede gördü şimdide bunu da yaptın diyecekler biliyorum, valla bu piyangodan çıktı. Dün akşam yarışmaya katılacağımı öğrendim iki günlük prova ile sahneye çıkacağız bu yüzden daha çok heyecanlıyım. Eminim diğer gösteriler daha rahat olacak ama ilk olması nedeniyle biraz acele bir çalışma gerekti. Bu hafta sms oylaması yok ama ben sizden dualarınızı rica ediyorum.




"Geçtiğimiz ay birbirinden özel programları ekrana getiren TRT’den dev bir prodüksiyon daha... Halk Oyunları Federasyonu önderliğinde gerçekleştirilecek yarışma programı “Altın Adımlar”da 13 bölüm boyunca Türkiye'nin kültürel ve folklorik değerleri sergilenecek.

Korhan Abay ve Sinemis Candemir’in sunacağı “Altın Adımlar”ın jüri üyeleri Müjde Ar, Aşkın Nur Yengi, Yavuz Bingöl ve İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Türk Halk Oyunları Bölümü Öğretim Görevlisi Ahmet Demirbağ… Programda ayrıca her hafta bir konuk jüri üyesi yer alacak.

Her Hafta Farklı Bir Yöre: Tüm Sesler, Tüm Ritimler…

Programda her hafta 12 – 16 kişilik ekiplerden oluşan folklor ekipleri, farklı bir yörelerin danslarıyla jüri karşısına çıkacaklar. Tüm ekiplerin Halk Oyunları Federasyonu hocalarının eşliğinde hazırlanacakları yarışmaya, Anadolu Ateşi’nin Genel Sanat Yönetmeni Mustafa Erdoğan ve televizyon dünyasından Osman Tan Erkır da destek veriyor.

13 hafta boyunca birer grubun elenmesiyle devam edecek olan yarışma, Türkiye’nin en kalabalık yarışmacı kadrosuna sahip prodüksiyon olacak. Cumartesi akşamları, yüzlerce yarışmacı bir yandan ekibini birinci yapmak için çalışacak, bir yandan da Türkiye’nin renkliliğini ekrana taşıyacak.

İlk Konuk Jüri Yılmaz Erdoğan

Her bölümde farklı konuk jüri üyesi ile ekrana gelecek yarışmada ilk haftanın, konuk jürisi üyesi Yılmaz Erdoğan… “Altın Adımlar” zaman zaman da ünlü isimleri farklı sürpriz performansları ile ekrana getirecek.
Yayın
12.04.2008 20:00 / TRT1
12.04.2008 21:45 / TRT1
12.04.2008 22:40 / TRT1" Tanıtım filmini seyretmek için buraya tıklayınız.

Hiç yorum yok: