16 Aralık 2008 Salı

Gezi Keyfi ile Gezmenin Keyfi


Gezi Keyfi ile Gezmenin Keyfi

Daha önce de Gezi Keyfi grubu ile gezilere katılmıştım hepsi de keyifliydi, Bu sefer de bir sürü bilmediğim yeri gezip görmüş oldum üstüne birde eğlence bonusundan nasiplendim. Böylece bu uzun bayram tatilini, tüm kış tam gaz çalışacak enerjiyi toplayarak değerlendirmiş oldum. Vakit buldukça gezdiğim yerlerden aklımda kalanlar hakkında yazacağım.

İlk olarak bahsetmek istediğim yerler Nazar Köy ve Kazak Vadisi .


Nazarköy görmeye değer son nazar boncuğu ocaklarıyla şirin bir İzmir Köy'ü. İzmir’in Kemalpaşa ilçesinde nazar boncuğu üretimiyle tanınan Nazarköy’de malesef ocaklar tek tek kapanmış. Çin mallarıyla birçok sektörün yaşadığı sıkıntıyı yaşayan Nazarköy'de kalan son ocakları görebildik. Bu durum malesef güzel değerlerimiz ve el işçiliğimiz için çok acıklı bir durum. Bu şirin köyde her yer nazar boncuklarıyla dolu, el emeği bu ürünlerin yapılışını görmek ve onların kapanmasına engel olmak için kendi ülkemizde üretilen ürünleri tercih etmeliyiz. 3bin yıllık geleneğimizi kendi üretimimiz varken Çin yapımlarından almamız kabul edilemez. Bu köyü sadece birkaç gazetedeki küçük haberden dolayı biliyordum ama şimdi görmüş olmaktan çok keyif aldım. Ne de olsa Gezi Keyfi.




Kazak Vadisi, İzmir Kemalpaşa ilçesi sınırlarında bulunuyor, Torbalı Selçuk karayolunda 4 Km kadar ilerleyip, sağdaki toprak yola girilerek ulaşılıyor. Nif Dağı eteklerinde bulunan bu vadide betonermeden yapılmış bir otağ bulunmakta. Otağda Kazak bir bayan Kazak Türk'lerinin yaşamlarını, yerleşik hayata geçişlerini öz Türkçesiyle anlatmakta. O anlatırken aslında kendimizden olan insanlar hakkında ne kadar az şey bildiğimizi anlıyorum. Ama geç değil hala oraya gidip sizde bu güzel vadiyi gezerek göçebe olan atalarımız hakkında çok şey öğrenebilirsiniz.


Burada bir de lokanta bulunuyor , kendilerine özgü yemeklerin yapıldığı ve Kımız içebileceğiniz bu yerde ayrıca Kımız ve diğer ürünlerden satın almanız da mümkün. 200cc Kımız 5 YTL' den satılmakta ve en az 4 litre olarak her yere kargo ile gönderilmekteymiş. Kımız'ın tadına ilk kez baktım, ilginç bir içecek, denemeden almayın. Herkesin içebileceğini sanmıyorum.


Bu çiftlikte ayrıca ata binmeniz mümkün. Çitlerle çevrili alanda ata binilebileceği gibi yarım saatlik bir orman gezisi de yapabilirsiniz. Orman gezisinin fiyatı 25YTL, Çevrili alanda gezinin fiyatı 7 YTL.


Merkez : 1259 sok.No: 29 Kahramanlar - İzmir
Tel : 0 232 446 08 00 Faks : 0 232 446 17 17
Çiftlik : Alaş Kımız Çiftliği Kazak Vadisi Kemalpaşa İzmir
Tel : 0 232 878 14 46 - 0 232 878 27 28
İrtibat : Istanbul Tel : 0 212 558 58 17 - 0212 582 03 00


Hiç yorum yok: