9 Haziran 2008 Pazartesi

İzmit Yuvacık Köyü Menekşe Yaylası

Pazar günü kuzenlerle bir yürüyüş programı yaptık ve çok güzel bir gün geçirdim. Karaaslan Alabalık tesislerinde sabah kahvaltısı yapıp ( ki bizim oraların iyisidir) yürüyüş programına dahil olan 22 kişilik kuzenler kadrosuyla yola çıktık. Veysel Dayı'nın yerine kadar araçlarla oradan sonra ormanın içinden yayan olarak Menkeşe Yaylasına kadar yürüdük. 2 saatlik gidiş yolunun ilk başları ormandaki patika yolun yokuş olmasından dolayı zorlu ama sonraları daha az zorlu idi :) Orman'ın içinde bu kadar uzun süre kalınca sanırım mest oldum.
Bir dolu resim çektim, en güzel resimler de 1000 metre rakımda bulunan Menekşe Yaylası'na ulaştığımda çekildi. Çünkü tepeden dağlar, çiçekler herşey başka gözüküyor. Alabildiğine sapsarı çiçeklerin kapladığı yaylanın her yerinde Dağ Çilekleri vardı. Yerken bir ara kimsenin yanımda olmadığını farkedip koşarak grubun peşine takıldım. Çiçek toplarkende sık olarak kaybolurum zaten, bir de dağ çileğine kavuşmuşken bırakamadım. Çok uzun zamandır dağ çileği yememiştim o yüzden gözüm doymadı. Yaylanın bu kısmında kekik kokusu sarıyor insanı, heryerde kekik var ve dönüşe geçmeyi hiç istemediğim nokta burasıydı işte. Çiçekler, Dağ çilekleri, kekik kokusu dolayısıyla medeniyete dönesim pek yoktu. Ama yanlız kalmaktanda tırsacağımdan peşlerine takılıp iniş yoluna geçtik. Veysel Dayı'nın yerinde şömine başında sucuk ekmek partisi olduğundan nedense kuzenler dönüş yolunu daha çabuk bitirdi:) Of ne zevkti anlatamam. Dönüş sırasında birde yağmur döktürmesin mi? Gel keyfim gel :))
Ne kadar güzel olduğunu anlatamayacağım sanırım. Ben orman dağ tepe vs. buldum mu fotosentez yapmaya başlıyorum :) Şimdi de gözlerimi kapayıp yine orda olduğumu hayal etmek istiyorum. O yüzden yazacaklarım bu kadar.Misss :)

Bu çiçeğin ağacından bal alınıyor, sadece oksijenin yüksek olduğu yerde yetişmekte , Rize'de bunun çiçekleri beyaz açıyormuş.( o kadar bol oksijen var yani )

http://saadettopcu.blogspot.com/


Bu güzel yürüyüşe ait bir kaç resim koyacağım , ufak ayrıtılar olarak sizde görün diye. İzmit Yuvacık Köyü Menekşe Yaylası yürüyüşleri yapan turlar var, muhakkak katılın. Memleketim diye demiyorum Yuvacık'a küçük Rize derler, bu sözü hakkedecek kadar güzel bir yeşilliği vardır. İstanbul'a da çok yakın sadece1,5 saatlik uzaklıkta.



http://saadettopcu.blogspot.com/

Hiç yorum yok: