3 Eylül 2008 Çarşamba

Ayvalık

Ayvalık

Tatilin hoş etkisinden hala çıkamdığım için yine yazıyorum. Bu sefer Ayvalık'tan bahsedeceğim, bahsetmezsem hatırı kalır. Daha önce 2 kez gittiğim Ayvalık yine denk gelse giderim dediğim yerlerden biridir. Bu yıl denk geldi Ayvalığa yine uğradım.
Ayvalığın en çok taş evlerle dolu daracık sokaklarında gezmeyi seviyorum. Bu küçük sokaklarda bir sürü antikacılar, antika evler, küçük bakkallar var. Bir berber amcayla muhabbet ettik, Ayvalığın eskilerinden çok tatlı biri, dükkanı çok hoşuma gittiği için resim çekmeye çalışırken orası hakkında azıcık bilgi verdi. Şu resime bir bakın, bu küçük dükkan eski bir fotoğraftan çıkmış gibi görünüyor.



Ayvalık sokaklarında Kiliseden Cami olan yapılara rastlamak mümkün, hepsi mübadele döneminin izlerini taşıyor. Bu sokaklarda kurulan köylülerin ürünlerini getirip sattığı bir de pazar var. Zeytin, zeytinyağı, börülce ve sebzeleri buradan almak şart. Ayvalık gezintisini Ayvalık Tostunu, ardından da meşhur Lor Tatlısını, özellikle dondurmayla afiyetle yemeden bitirmek olmaz. Lor Tatlısı'da İmren Pastanesi'nde yenir, Ayvalık'lı bir arkadaşımın tavsiyesidir bu.


Sarımsaklı uzun paljı ve eğlencesiyle Ayvalık'ın gözde yerlerinden. Sarımsaklı yakınlarındaki Badavut koyu da sakin haliyle ve dalga almayan sahiliyle çok güzel.Bir de Şeytan Sofrası'nda güneşin batışını bir kez muhakkak izlemelisiniz. Ben her seferinde aynı keyfi aldığımı söyleyebilirim.
Şeytan Sofrası- Ulaş Yurtsever
Cunda Adası'nda balık, kızarmış dondurma ve tarçınlı ve hindistan ceviziyle süslenmiş lokma tatlısı üzerine de bir soğuk limonata çekip taş evlerin olduğu dar sokaklarda hem gezip hem alışveriş yapılabiliyor. Yani ben öyle yaptım :) Cunda'da uzak doğudan gelen hediyelikler dolmuş ama hala deniz kabukları vs. satan yerler bulunabiliyor. Bence denizin zenginliği bu ürünlerden almak daha güzel, biraz dolaşıp o dükkanları bulabilirsiniz.


Birde Ayvalığa geldiyseniz adalar turuna katılmak gerek. Maden Adası, Akvaryum Koyu vs. denizin tadını çıkarmak için en güzel yerler. Yine oralara gidesim var, eğer hiç gitmediyseniz muhakkak Ayvalık'ta tatil yapın derim. Naçizane şahsi fikrimdir.:)

Gazatelerde tatil yapıp onları anlatan gazetecilere çok gıpta ederdim. Hep tatildeler diye birazda bozulurdum galiba. Bende bu yüzden tatille ilgili yazıyorum işte :)
Tatil güzel, yazmaksa yapmak kadar güzel.
Resimler; Altında isim olmayanlar bana ait. Alıp gizlice yayınlamayın, bu etik olmaz.

Hiç yorum yok: