21 Mart 2008 Cuma

Yadigar Ebru

Yadigar Ebru

Bu bir Yadigar Ebrusu, Ebru Sanatında böyle isimli bir ebru yok , çünkü yadigar ebrusu bir ebru çeşidi değil bir gönül çeşitliliği. Bu ebrunun sahibi benim ama hiçbir zaman bana ait olamayacak, Yadigar ebrusu her zaman ona renk ve yaşam verenin olarak kalacak.
Ebru ve Kat-ı sanatı icralarıyla ilgilenen arkadaşım Haluk bana Manisa' dan bu güzel çiçeği gönderdi. Bende Ebru Sanatı icrası ile naçizane uğraş vermeye çalıştığımdan bunun ne mühim bir hediye olduğunu biliyorum. Ben çok az arkadaşıma ebrularımdan hediye etmiştim şimdilerde ise pek hediye etmiyorum. Farkettim ki Ebru ile yoğrulmayan , bu tatlı zahmet ürününü sadece bir duvar süsü olarak görmekte. Oysa Ebru sanatını icra etmek içinde başka bir felsefeyi de barındıran, insanı ehlileştiren, sabır taşına dem vuran ve son haddinde suyun üstüne hikayesini konduran bir masal. Yani Ebru sanatı aslen zor zanaat. Ve kime hediye ederseniz edin o yapana aittir, onun imzasını taşır.Onu hediye etmek kendinden bir hediye sunmaktır. Tüm sanat eserleri gibi sahibi hep yaratıcısıdır. Bu yüzden Haluk bana bu ebruyu gönderdiğinde ona Yadigar dedim Haluk'tan bana yadigar. Tekrar teşekkür ederim Haluk, gönlüne sağlık. Haluk Kürkçüoğlu ebrularını görmek için sitesine burayı tıklayarak bakabilirsiniz.


Hiç yorum yok: