9 Ekim 2007 Salı

Nietzsche Ağladığında


Nietzsche Ağladığında sevdiğim kitaplardan biridir. Biriki gün önce Nietzsche'nin sevgilisi Salome'ye yazdığı satırları bloğa koyunca kitaba tekrar göz attım. Bu kitabı tekrar okumalıyım sanırım. Sizlerede tavsiye ederim kendinizi kaybettiğinizi kasdederek değil ama bazen içimizde bir yerlerde kaybettiğimiz benliğimizi bulmaya yönelten bir kitap. Üstelik içinde aşk da var :)
Kitabın konusu kahramanları Nietzsche,Bruer,Freud ve Salome etrafında dönen kendini bulma ve ümitsizlik olguları.
Kitaptan bir kaç alıntı söz:
“Beni öldürmeyen şey, beni güçlendirir ”
“Aşık insan kendini gözden çıkarır. Gerçeklerden vazgeçer”
“Gururlu ve yüceliğe erişmek isteyen ağaç fırtınalı hava ister. Yaratıcılık ve keşif acıda saklıdır”

Yazar: IRVIN D. YALOM Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesi psikiyatri profesörü

Konu: Ümitsizlik. Bir gün, erkeklerin başını döndüren kadın, Salome, Nietzsche'den habersiz Breuer'e gelir. "Avrupa'nın kültürel geleceği tehlikede, Nietzsche ümitsiz. Ona yardım edin," der. Breuer Salome'yi tekrar görebilmek umuduyla "peki" der. Ve varoluşun kader, inanç, hakikat, huzur, mutluluk, acı, özgürlük, irade... ve neden, nasıl gibi en önemli duraklarından geçen bir yolculuk başlar... Kendisiyle ve hayatla yüz yüze gelmekten çekinmeyenlere... (Arka Kapak)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Benim okuduğum en iyi kitaplardan biri ,ilk 10 da diyebilirim , Okumayan varsa mutlaka okumalı ...
Kitabı okuduğum zaman Arkadaşlarımla aslında farkında olmadan birbirimize dertlerimizi anlatarak nasil bir terapi uyguladığımızı farkettim ...
Gerçektende en acı veren üzüntüler dertler anlatılınca yürekten atılıyor, paylaşıldıkça hafifliyor ...
Bu kitapta Nietzsche ve Dr.Bruer'in uzun uzun felsefi konuşmaları hayatınıza yeni anlamlar katıp , hayata farklı bir gözle bakmanızı sağlıyor...

Bu gün yine çok yorumcu gördüm kendimi çileğim :))