24 Kasım 2010 Çarşamba

Cumalıkızık - Bölüm 3


Başlıktan çıkaracağımız sonuç şu ki bu şirin köyü 3. kez ziyaret ediyorum. Bayram tatili için uzun bir yolculuk planlamayınca yakın şehirlere günübirlik gezilerle tatilimi değerlendirdim. İlk durak Osmanlı dokusunu henüz kaybetmemiş olan Cumalıkızık. Ama sit alanı ilan edilen bu şirin yere bakılmazsa yakında güzelliği yok olup gidecek. Eski evlerin zamana kendi kendine dayanması çok zor, böyle çok turist çekerken bakımsız bırakılması da akıl alacak gibi değil.


Kendi aracınızla gidecekseniz yol tarifini çok iyi almanızı öneririm zira Cumalıkızık tabelasını görmek için sapacağınız yolun dibine gelmeniz gerekiyor. Bilmeyen çok kişi girişi kaçırabilir. Ama güzel haber otopark sorunu yok.

Neler yapılabilir kısmına gelince, Cumalıkızık girişinde her türlü reçellerden alınmalı, baklava zeytinyağlı sarmalarla atıştırma yapılmalı, gözlemelerin tadına bakılıp gezi sonrası bu güzel evlerden birinde kahve içilmeli. Bol bol resim çekip bu şirin yerin tadı çıkarılmalı. Daha fala bilgi için daha önce gittiğimde bloğumda anlattığım bu yazımdan öğrenebilirsiniz. Tıklayın

Ben görmedim, duymadım, bilmiyorum demeyin henüz güzelliğini kaybetmemiş olan Cumalıkızık'ı bir görün efenim.

Hiç yorum yok: