9 Şubat 2009 Pazartesi

Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi


Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi

Brad Pitt ve Cate Blanchett'in başrollerini paylaştığı Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi gösterime girdi. Geçen yıl fragmanını seyredince, bu tuhaf hikayeyi merakla beklediğimden burada bahsetmiştim. Şimdi nihayet filmi izledim, enteresan bir öykü. Ama sanki biraz fazla uzundu ,2 saat 40 dk süren filmin sonuna geldiğimde başını unuttum :) Biraz yavaş ve uzun anlatılması dışında ,gerçekten tuhaf bir yaşam hikayesi ve tuhaf bir anlatımla ilgi çekiciydi. Aslında izleyince bu öyküden etkilenmemek pek mümkün değil. 80' li yaşlarda doğan ve hayatı tersine yaşayan bir adam ve onun yaşamındakilerin hikayesi ,bizleri kendi iç dünyamıza döndürüyor. Hayatı tersten yaşamak ilginç olurdu herhalde ama başlangıç ve bitiş noktasında hep aynı yere geliyoruz yani bir bebek gibi herşeyden habersiz birine dönüşüyoruz. Tuhaf.

Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi, F. Scott Fitzgerald’ın 1922 yılındaki çıkarttığı kısa öyküden uyarlanmış.Oscar ödüllerinde 13 adaylıkla ilgi çeken film, geçtiğimiz hafta sonu verilen Bafta ödüllerinden de nasibini aldı. Ama beklenen ödülleri alabileceğini sanmıyorum çünkü şu dönemde çıkan filmlerden özellikle Slumdog Millionaire, Oscar'da zorlayacak gibi görünüyor. En azından benim favorim o. Sadece benim değil Golden Globe ve Bafta jürisinin favorisi de oymuş ki ödülleri topladı.



Hiç yorum yok: