27 Ocak 2009 Salı

Nedir Bu Kolbastı?

Nedir Bu Kolbastı?
Nedir Bu Kolbastı? bana bu oyundan sıkıntı bastı. Her yerde yeni moda bu oyun oynanıyor, sonradan çıkan şimdilere kadar pek bilinmeyen bir oyun. Oynayanlar 1930 dan beri var olduğunu söylüyorlar geçen yıla kadar kimsenin haberdar olmadığı bu oyun birden çıktı ve herkesi derinden etkiledi :) Latife ediyorum, benim çok haz etmediğim kolbastı oyunun sorulup durulmasından sonra araştırdım tamda tahmin ettiğim sonuca ulaştım.
Trabzon'un yöresel tavrına hiç uymayan bu müzik ve oyunun çıktığı yer Trabzon'da Faroz'un alt mahallesinde Çingene kökenli yurttaşların bulunduğu yere özgü bir dansmış. Ayrıca farklı ülkelerin oyunlarının, benzer tavır etkilerininde oyunun yazım aşamasında etkili olduğu şeklinde araştırmalar var. Müziktende tahmin edilebileceği gibi, büyük ihtimalle ülkemizin başka bölgesinden göçle buraya gelmiş topluluğun farklı havasını yansıtıyor. Müziği ve dansı az çok coğrafi haritanızda biliyorsanız bunu tahmin etmek hiç zor değil. Trabzon'un yöresel tavrından çok farklı olduğu aşikar, müziği de İç Anadolu'da Ankara havası olarak anılan (ki aslında öyle değil) yine çingene kökenli ezgilerin hakim olduğu müziğin hemen hemen aynısı. Yani kolbastı:)

Hiç yorum yok: