28 Ekim 2010 Perşembe

Beğendiğiniz Gibi



Bu oyun, Devlet Tiyatroları'nın yeni oyunlarından biri ve bana da ilk gecesine gitmek kısmet oldu. İzlerken Shakespeare eserleri seyretmeyi özledigimi farkettim, bence keyifli bir kadro ile keyifli bir oyun sahnelendi. Bu oyun müzikleri , kostumleri ve oyuncularının performanslarıyla çok guzeldi. Shakespeare repliklerini ezberlemek kolay iş degil ben iki cumleyi o hızla söylesem nefesim kesilir herhalde, bu nedenlede oyuncuları gıpta ile seyrettim.
Oyunun bir yerinde guzel bir supriz var ama sadece önde oturanlar nasiplenebiliyor.İste o süprizden bir dize "Tanrı bilir gozumle sevmiyorum ben seni. Çünkü sana baktıkca gozum bin kusur bulur."

Yazan: William Shakespeare
Çeviren: Orhan Burian
Yöneten: Hakan Çimensever
Dekor Tasarım: Işın Mumcu
Giysi Tasarım: Gülümser Erigür
Işık Tasarım: Akın Yılmaz
Müzik: Hakan Kılman, Melis Şeşen
Dans Düzeni: Handan Ergiydiren
Sahne Amiri: Mahsuni Yılmaz
Kondüvit: İ. Cem Dağlı
Işık Kumanda: Gökhan Gülçebi

Rol Dağılımı:
Ergun Akvuran, Zeynep Erkekli, Murat Karasu, Doğan Turan, Şamil Kafkas, İlkay Akdağlı

Konu:
Shakespeare'nin en sevilen komedilerinden Beğendiğiniz Gibi, zorbalıkla kardeşi tarafından Arden Ormanı'na sürgün edilen Büyük Dük'ün ve ailesinin başına gelenleri anlatır. Dük'ün kızının bir gence ilgi duymasıyla birlikte oyun, Shakespeare komedilerinin çoğunda olduğu gibi tesadüfler, kılık değiştirmeler ve yanlış anlamalarla gelişir ve gittikçe karışarak izleyiciye keyifli saatler yaşatır

Hiç yorum yok: