22 Nisan 2010 Perşembe

Cimri - Kenter Oyuncuları


Moliére’in ünlü Cimri'si Kenter oyuncularıyla ayrı bir güzel olmuş. Altıncıklarını, zenginliğini kimseye hatta kendine bile koklatmayan Harpagon(cimri) ile karınlarını doyurmak ve cinsellikten başka hiçbirşeye sahip olamayan çocukları ve uşaklarının mücadelesini izleyeceğiniz bu oyunda hikayenin çarpıcılığı yanında oyuncuların şahsi performanslarıda göz doldurucuydu. Daha önceleri Müşfik Kenter Cimri rolünde oynamaktaymış ama şimdilik sadece yönetmen Mehmet Birkiye bu role devam ediyor. Demet Evgar' da dönüşümlü olarak oynamakta, benim izlediğim gecede şanslıyım ki kendisi oynuyordu. 39 Basamak oyunundaki performansından sonra kendisini tiyatroda izlemekten keyif alıyorum, TV dizisindeki başarısı da göz ardı edilemez tabiki. Yine 39 Basamak oyununda da çok beğendiğim Bülent Şakrak, Sinema ve TV' de keşfedemediğim ama bu oyunundaki performansını çok sevdiğim Engin Hepileri, şimdilerin ünlü "Mürsel"i İlker Ayrık ve rolünün getirdiği eğlenceli tikiyle bizi gülmekten geçiren Hale Sürel çok başarılıydılar.
Tiyatro sezonu bitiyor ve kaçırılmaması gereken oyunlardan biri de Cimri.

Yazan:Jean Baptiste Poquelin "Moliére"
Çeviren:Sabahattin Eyüboğlu
Yöneten:Mehmet Birkiye
Dekor:Barış Dinçel
Kostüm:Başak Özdoğan
Işık:Cem Yılmazer
Koreografi:Cihan Yöntem
Müzik:Çiğdem Erken

Harpagon(cimri) Mehmet Birkiye, Frosine Kadriye Kenter, cimrinin kızı Elise Demet Evgar, cimrinin oğlu Cleante Engin Hepileri , Valere Bülent Şakrak, Mariane Hale Sürel, Jacques Usta İlker Ayrık ve Emrah Eren, Hare Sürel, Derya Aslan, Seval İşgören, Cem Bahşi, Ersin Olgaç.



Adres:Halaskargazi Cad. No: 35
Telefon: 0(212) 246 35 89
Fotoğraflar: Facebook/cimri
Efes Pilsen'i gittiğim birçok oyunda, konserde, sinemada sponsor olarak görüyorum. Bu oyunda da desteği var. 37 yıldır spor, 22 yıldır sinema ve müzik, 18 yıldır tiyatro ve 15 yıldır turizm alanında destek veriyorlarmış. Ciddi rakkamlar bunlar, demek sadece bira keyfi değil sanat ve spor keyfide sunuyorlar. İşte keyifle sundukları bu sitede http://www.efeskeyfi.com/
Ayrıca Efes Pilsen "Efes Pilsen Blog Yazarı Ben Olmalıyım" adı altında blog yazarını arıyor. Efes güzel etkinlikleri güzel böyle bloglarla ilgili olması güzel ama anlaşma şartlarının sonundaki İngilizce bilme şartı olmuş mu ? olmamış. Neden ? Sanat'ın dili yoktur da ondan. :)) Bu durumda sanırım beni aramıyorlar :)

2 yorum:

Günün Notları dedi ki...

yaklaşık 1 ay önceden bu cmt için bilet almıştım :) yorumun oyun öncesi ön fikir oldu benim için, teşekkürler.

Saadet Topçu dedi ki...

Sana şimdiden iyi seyirler dilerim :)