4 Eylül 2009 Cuma

DÂRÜZZİYAFE ve TÜRK MUTFAĞI


Ramazan ayını yarıladık, bende bu arada çokça iftar davetine katıldım birçok yerin iftar menüsünü tattım. Ramazan bereket gerçekten, başka zaman olsa bu kadar çok yemeğe gitmezdim:) Benim için ramazan menüsünün Türk mutfağı olması şart, çok iştahlı biri olmadığım aşikardır ama normalde gittiğim mekanlarda oruç açmak keyifli gelmiyor.
Naçizane, sizlere iftar için benim favorilerimden birini yazayım dedim, güzel bir yere gitmek için mekan arayanlara fikir olsun. Aslında bloğumu yazmaya başladığımdan beri kesin bu mekanı tavsiye etmişimdir ama hatırlatmakta fayda var.

Darüziyafe , Süleymaniye Camii'nin gölgesinde Mimar Sinan ve Kanuni Türbelerinin arasında eski bir külliye içinde yer alıyor. Güzel havuzlu ve asırlık çınarı ile bahçesi, farklı 3 salonu ve Türk Mutfağının lezzetleriyle çok hoş bir mekan. İftar menüsü 48 TL .Keşkülünü muhakkak yemelisiniz. Daha fazla bilgi ve fotoğraflar için buraya tıklayınız.
Bu yıl Gezi Keyfi dostlarımla burada iftar yaptık. Bunun için Yavuz Baba'ya tekrar buradan teşekkür etmiş olayım. Verdiği cici hediyeleriyle de bizi mutlu etti. Çok güzel geçen muhabbetli bir yemeğin ardından Gezi Keyfi müdavimlerinden Burhan ve İbrahim'in sema gösterileriyle daha bir keyiflendik. Ee böylesi keyifli iftar sadece Gezi Keyfine mahsus.
Gezi keyfi gezileri için www.gezikeyfi.net

Mimar Sinan'ın Türbesi

Oraya kadar gitmişken hala tadilatta ama Süleymaniye Camii'ni, Kanuni ve Hürrem Sultan'ın türbelerini ve o büyük şaheserlerin ustası Mimar Sinan'ın mezarını görmeden geçmeyin.


Kanuni Sultan Süleyman'ın Türbesi

Fotoğraflar: Saadet Topçu

Hiç yorum yok: